Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

1 Reactie
moiree-ipadmockup_1

5 start-ups die de reisbeleving verbeteren, vergemakkelijken en verrijken

Door: | oktober 14, 2014

Geregeld neemt Skift start-ups onder de loep, die de reisbeleving van een reiziger zouden moeten verbeteren, vergemakkelijken en zelfs verrijken. Oordeel zelf.

Zoals Moiree. Deze app wil gasten in luxehotels een ‘lokale mode beleving’ geven. Dat gaat als volgt. Deze start-up huurt kleding bij lokale mode-ontwerpers en leent die vervolgens uit aan de gasten. De klant kan van te voren op de app kijken welke jurk of ketting zij wil dragen (de app is alleen nog voor vrouwen), kiest de juiste maat, geeft aan op welke datum de bestelling in haar hotelkamer moet zijn en klaar. Als het bij lenen blijft, dan geef je het desbetreffende artikel de volgende dag gewoon weer af bij de receptie. Als je het wil kopen wegens doorslaand succes, dan dat ter plekke. Vervolgens in de koffer doen of laten verzenden naar je huisadres. Deze dienst is alleen nog beschikbaar in home town Wenen. Laat ze vooral uitbreiden naar andere steden.

 

Mobiel boeken

 

Voor zakenreizigers staat de app Class in de steigers. Het is een booking app van alleen vier- of meer sterren hotels op CBD-locaties (Central Business District) in de grote steden. De belofte is: het beste hotel (op basis van reviews van TripAdvisor) voor de beste prijs, inclusief gratis wifi, ontbijt, kranten en water. Wat deze app pas echt interessant maakt, is dat de boeking middels één swipe op je mobiel mogelijk is. Een van de eerste?

Met de app Hua kun je gratis twaalf buitenlandse talen leren door te sms-en met native speakers. Mocht je er onverhoopt niet meer uitkomen, dan kunnen je nieuwe buitenlandse vrienden je helpen met de vertaling van teksten. Onder andere Chinees, Spaans, Portugees en Arabisch zijn nu beschikbaar.

 

Tussenpersoon eruit

 

Een nieuw peer-2-peer platform is Weeleo. De gebruikers kunnen gratis valuta met elkaar verhandelen, gebaseerd op actuele koersen. Tijdens deze  – persoonlijke- wisseltruc hopen de bouwers dat de interactie de reiziger en de plaatselijke bewoner aanzet tot echt contact middels persoonlijke verhalen en reisadviezen. Klinkt behoorlijk disruptive, als je de tussenpersoon uit de keten haalt en weet dat erkende instanties zo’n twaalf procent commissie berekenen. Maar is het net zo veilig en betrouwbaar?

Het concept van Facebooking ( kan me toch niet voorstellen dat Facebook en Booking.com op het gebied van intellectueel eigendom hiermee gelukkig zijn…) is dat de persoonlijke informatie die gedeeld wordt op je Facebook-pagina gebruikt wordt om je hotelervaringen te optimaliseren. Het doel van deze app is om gebruikers de mogelijkheid te geven een hotel te boeken via de app van Facebook. Op basis van deze persoonlijke informatie kan de hotelier van het geboekte hotel zijn service personaliseren.

Heb jij nog nieuwe start-ups gespot?

Deel dit artikel

Comments

Reacties