Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
contentmarketing

5 Tips voor de optimalisatie van content

Door: | mei 28, 2014

Bij vele online marketeers ligt de komende 12 maanden de focus op content marketing. Daarom deel ik graag 5 tips om het meeste uit je content te halen. Hiermee bereik je een goede eenheid tussen content die je inzet om je online vindbaarheid te optimaliseren en je doelgroep van jouw content.

1: QUART

QUART staat voor: Quality, Uniqueness, Authority, Relevance en Trust. Precies de 5 pijlers waarop Google ook jouw content beoordeelt. Ik denk dat meer uitleg niet nodig is? Anders lees ik het graag in de comments.

2. Keyword onderzoek

Een simpele taak, maar nog te vaak vergeten. Zorg dat je goed onderzoek doet naar de zoekwoorden. Welke taal spreekt jouw doelgroep? Gebruik die taal om ze aan te spreken en vindbaar te zijn. Verrijk je content met de door hen gebruikte zoekwoorden en variaties daarvan. Een professionele online copywriter zal dit vanzelf voor je doen.

3. Volg je SEO doelen of Business doelen?

Welk doel volg jij? Is SEO een doel op zich of gaat het om de business? Het uiteindelijke doel van de business is geld verdienen. Alle bedrijfsprocessen, waaronder online marketing en SEO moeten dat proces ondersteunen. Wat zijn de strategische doelen van het bedrijf? Pas je online strategie daarop aan om een goed resultaat te halen. Zorg dat de content die je creëert, van een bezoeker een boeker maakt.

4. Enqueteer je doelgroep

Maak een representatieve set vanuit je klanten database en benader deze mensen met een enquête. Vraag wat ze het meest in vervoering brengt. Vraag of de ideeën waar je mee bezig bent iets in ze losmaken, ze raken. Als dat het geval is heb je beet. Is dat niet het geval? Pas aan en controleer op nieuw. Een valkuil is dat je denkt dat je doelgroep vanzelf op jouw content afkomt.

 

5. Geeft niet te snel op

Of het nu om bloggen, social media of content marketing gaat, veel marketeers geven te snel op en gooien de handdoek in de ring. Content marketing heeft tijd nodig om ‘trust’, inkomende links en autoriteit te krijgen. Geeft het die tijd en de content zal voor je werken.

 

Tot slot: blijf denken aan je meta titles! Maximaal 55 karakters en de belangrijkste woorden aan het begin voor de meestte impact op de bezoeker! Mis je tips? Laat het achter in de comments of deel dit artikel via de buttons hieronder.

Deel dit artikel

Reacties