Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

1 Reactie
linkedin-1

6 tips om je LinkedIn Company Page in te zetten voor leadgeneratie

Door: | maart 4, 2014

Dat social media uitermate geschikt is om de consument te bereiken, mag duidelijk zijn. Maar ook voor business-to-business is social media zeer geschikt. Neem LinkedIn.

Heb je een LinkedIn Company Page? Zo niet, dan ben je na het lezen van dit artikel vast van mening dat die er snel moet komen. LinkedIn is een grote vijver van professionals die werken bij organisaties die jij graag als klant wilt hebben. Waar moet je Company Page aan voldoen? Neem onderstaande punten eens door en kijk waar jij je LinkedIn Company Page kunt upgraden.

 

Staan je diensten en producten vermeld op je Company Page?

Plaats diensten en producten altijd op je Company Page. Op deze manier zien potentiële klanten en relaties direct wat jouw bedrijf te bieden heeft. Daarnaast kunnen LinkedIn gebruikers deze diensten en producten eenvoudig aanbevelen (recommendation) en aan elkaar doorsturen via LinkedIn. En vraag tevreden klanten om een recommendation, dat helpt in het verspreiden van positieve informatie over jouw organisatie.

create companypage

Zijn de juiste sales mensen gekoppeld aan jouw bedrijfspagina?

Binnen LinkedIn bouw je snel en eenvoudig een netwerk op en dit geldt ook voor je Company Page. Zorg ervoor dat je personeel en met name de salesafdeling verbonden is met de pagina. Mensen met een compleet LinkedIn profiel worden 40 keer vaker gevonden, doordat LinkedIn ze voorrang geeft in de zoekresultaten. De sterkte van je profiel neemt toe naarmate je meer content toevoegt. Help je medewerkers om een goed gevuld profiel te maken. Zij zijn tenslotte jouw visitekaartje.

 

Plaats je regelmatig status updates?

Zodra je Company Page goed is ingericht, is het belangrijk dat de pagina met regelmaat updates en nieuws bevat. Mensen volgen jouw pagina en geven hiermee aan dat ze graag op de hoogte blijven van nieuws omtrent jouw bedrijf. Mensen die je bedrijf volgen op LinkedIn krijgen dit bericht in hun statusupdates te zien. Als volgers daarna op het bericht reageren met een opmerking of een ‘like’ dan verschijnt het bericht ook bij hun volgers in de statusupdates. Je kunt een bericht overigens ook richten aan een deel van je volgers door bij ‘Deel met’ te kiezen voor Doelgroep. Met ‘Sponsor update’ kun je jouw update betaald onder de aandacht brengen bij een doelgroep die de jouw bedrijfspagina nog niet volgt.

 

Maak je gebruik van de ‘Showcase’ pagina?

Vanaf vijf producten of diensten kun je landingspagina’s toespitsen op specifieke doelgroepen gebaseerd op gegevens uit het LinkedInprofiel (bedrijfstak, functie, bedrijfsomvang en geografische locatie) zodat bijvoorbeeld verkopers een andere pagina zien dan ICT-medewerkers. De pagina’s kun je, net als de bedrijfspagina zelf, voorzien van banners en een YouTube-video.

 

Meng jij je in discussies over jouw vakgebied?

LinkedIn is een zakelijke speelplaats voor interessante en relevante discussies. Je kunt eenvoudig zelf een discussie starten of jezelf mengen in discussies gestart door andere bedrijven. Een leuke manier om mensen digitaal te ontmoeten evenals leerzaam door aan interessante vraagstukken deel te nemen.

 

Stuur je InMails naar prospects?

InMails zijn berichten die je rechtstreeks verstuurd naar een LinkedIn-lid met wie je geen connectie hebt. Je bereikt hiermee op een eenvoudige manier prospects met wie je graag in contact wilt komen. Inmail is een betaalde functie die afzonderlijk betaald kan worden of onderdeel uitmaakt van een Premium-account.
 
LinkedIn is momenteel bezig met het uitrollen van vernieuwde Company Pages. De nieuwe pagina’s zien er een stuk frisser en overzichtelijker uit en de bedrijfsupdates worden relevanter voor bezoekers door een nieuw algoritme. Daarnaast wordt het mogelijk om een grote foto bovenaan je de pagina te uploaden.

Ben je al overtuigd? 

Mocht je vragen hebben, ik help je graag! 

 

by A Name Like Shields Can Make You Defensive

Deel dit artikel

Comments

  1. Theo ScharlooAutobedrijf Jer. de Fokert BV

    wat kan/wil jij betekenen vooor ons ?

Reacties