Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
TravelTomorrow2-520x300

Dit zijn de reisklanten van 2025

Door: | juni 20, 2015

In 2025 zijn de klanten van de reisbranche in vier archetypes in te delen: de gemakszoeker, de efficiencyzoeker, de ontdekkingsfan en de servicefan. Dit blijkt uit het rapport Travel Tomorrow dat recent is gepresenteerd door ANVR en Capgemini.

De gemakszoeker heeft als filosofie: peace of mind. Hij zoekt zoveel mogelijk comfort op reis en waardeert persoonlijke assistentie en betrouwbaarheid. Dit klanttype is bereid te betalen voor extraatjes die het reizen aangenamer maken. Van de reisorganisatie verwacht hij een helder reisplan, duidelijke communicatie en effectieve oplossingen, mocht er wat misgaan. Het regelen van de reis geeft hij het liefst uit handen.

De efficiencyzoeker wil in controle zijn. Hij wil snel een betrouwbaar reisplan, zodat hij zeker weet dat alles goed is geregeld. Hij waardeert snelheid, betrouwbaarheid, flexibiliteit en controle. Hij verwacht proactieve communicatie en snelle oplossingen in geval van nood. Van de reisorganisatie verwacht hij gepersonaliseerde en gedetailleerde informatie, transparante prijzen en intuïtieve technologie waarmee hij zelf de reis kan samenstellen. Hij wil op reis geen gedoe.

De ontdekkingsfan wil authentieke ervaringen en inspiratie opdoen op reis. Hun motto: keuzevrijheid. Hij waardeert authenticiteit, flexibiliteit en tijd doorbrengen met vrienden. Hij wil zelf de reis samenstellen en managen, zodat de trip zo persoonlijk mogelijk is en op elk moment kan worden gewijzigd. Van de reisorganisatie verwacht hij inspirerende informatie, een flexibel aanbod en intuïtieve online tools. Hij vindt het leuk om blogs te schrijven en ervaringen te delen met anderen.

De servicefan is op zoek naar maatwerk. Hij wil tijd doorbrengen met zijn familie op reis en van elke minuut genieten. De reis moet van hoge kwaliteit zijn en op maat gemaakt. Als er vragen of problemen zijn, moet een persoonlijke reisassistent die oplossen. Van de reisorganisatie verwacht hij dat die net dat stapje extra zet en een persoonlijke touch heeft. Hij wil niet lastig worden gevallen met tijdrovende klusjes die iemand anders kan doen.
TravelTomorrow (1)

 

Deel dit artikel

Reacties