Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
10675631_349493731893147_8196083375684677893_n

Eerste editie Technology Day doorslaand succes

Door: | september 19, 2014

Met drie CEO’s in de spotlights, sprekers van onder andere Google, Facebook, Expedia en Uber en ruim 300 bezoekers is de eerste editie van TravConnect Technology Day een doorslaand succes geworden. De TravConnect Technology Day, die woensdag in samenwerking met de Vakantiebeurs werd gehouden, was totaal uitverkocht. Het event vond plaats in de futuristische Polar Room van de Jaarbeurs.

 

Mobile only

Diana van Roest en Naomi Schnuck van Google Nederland benadrukten drie belangrijke trends in consumentengedrag: topsnelheid, storytelling en ontzorgen. De reisklant van nu heeft veel behoefte aan informatie onderweg, waardoor het gebruik van de smartphone explosief zal stijgen. ‘Het is niet langer mobile first, maar mobile only.’

 

In the spotlights

Een van de hoogtepunten van de dag waren de CEO’s in de spotlights, met Atilay Uslu (oprichter Corendon), Elie Bruyninckx (CEO TUI Nederland & België) en Will van den Hoogen (CEO D-RT Groep). Gezeten in een makkelijke stoel op het podium en met een spot op zich gericht kreeg het drietal een serie scherpe vragen op zich afgevuurd.

TD1

 

TUI-topman Bruyninckx liet weten dat de uitfasering van Holland International weliswaar voor november 2015 op de agenda staat, maar, zo voegde hij daar aan toe: ‘Het zou me niet verbazen als we daar nog een jaar aan vastplakken.’
Op de vraag hoeveel reisbureaus in Nederland overblijven en hoeveel daarvan van de D-RT Groep (D-reizen en VX) zijn, antwoordde Will van den Hoogen: ‘Dat maakt me niet uit. Het gaat me om resultaat en omzet. Ik wil wel een dominante rol blijven spelen. Als er in Nederland 700 reiswinkels overblijven, dan wil ik dat daar 350 gezonde winkels van D-reizen en VX bij zijn.’

Atilay Uslu (Corendon) liet weten dat prijs nog steeds de belangrijkste beslissingsfactor voor de klant is. ‘Wel proberen wij de klant het gevoel te geven dat zijn gulden een daalder waard is en dat hij veel meer krijgt voor zijn geld.’

Dorianne Richelle van Facebook hield een videopresentatie, die je hier kunt terugzien:

 

 

De foto’s van de Technology Day zijn op  onze Facebookpagina te vinden. De meeste presentaties zijn op onze SlideShare-pagina terug te lezen.

Deel dit artikel

Reacties