Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
TCDAY

Facebook en nu.nl op Technology Day

Door: | augustus 20, 2014

Brechtje de Leij van nu.nl en Dorianne Richelle van Facebook hebben meer gemeen dan je in eerste instantie zou denken… Beide dames leggen op de TravConnect Technology Day uit (woensdag 17 september in de Polar Room op de Utrechtse Jaarbeurs) hoe de verhouding tussen mobile devices, wireless wearables en de ‘good old’ desktop er nu voor staat. Op welk device kun je de (potentiële) klant inspireren en verleiden tot conversie? Hoe kan die ‘brand routing’ eruit zien?

 

Brechtje de Leij

De consument is tegenwoordig altijd connected. Online, via smartphone en straks ook nog via allerlei wearable devices. Uit Gfk onderzoek blijkt dat 12 procent van de Nederlanders overweegt een smartwatch of Google Glass te kopen, en onder jongeren ligt dat percentage nog hoger. Maar al deze slimme nieuwe connected apparaatjes vormen een grote uitdaging voor bedrijven en marketeers. Wat is de impact van deze ontwikkelingen op de travel branche? Wat werkt er wel, en wat werkt er niet? En hoe benader je dit commercieel?
BM de Leij nu.nl
Brechtje heeft bij NU.nl ervaring met het maken van apps voor smartphone, smartwatch en voor Google Glass. Ze deelt haar concrete ervaringen en learnings, en vertelt over de impact en mogelijkheden voor zowel content (marketing) als commercie. Brechtje de Leij is als Head of Brand verantwoordelijk voor de merkstrategie van NU.nl, de marketing & communicatie en het NUlab Innovations label.

 

Dorianne Richelle

Ja, we weten dat de klant steeds meer op zijn/haar mobiel doet. Maar de boeking, vooral van grote reispakketten, vindt toch nog vooral plaats op de desktop. Maar je consument is vooral op z’n mobiel bezig. Wat te doen? De noodzaak is ten eerste te begrijpen hoe intens het gedrag is van je klant zijn op mobile devices. Ten tweede is de identiteit van de klant de sleutel voor de juiste targeting van je boodschap. Dorianne Richelle, Global Marketing Solutions Faceboook,  laat zien hoe hard het mobiele gedrag op Facebook groeit. En wat de kansen en bedreigingen zijn voor de travel branche met deze specifieke uitdagingen.
fb 300x300-nu

Klik hier voor het hele programma en aanmelding van Technology Day.

Deel dit artikel

Reacties