Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

GeniusTravel gaat India veroveren

Door: | september 23, 2015

Voor start-up GeniusTravel is Nederland te klein. India moet worden veroverd. Dit is althans de ambitie van oprichter Gennie Freen. ‘We doen nu duizenden transacties per jaar – ik hoop dat India voor een aantal extra nullen zal zorgen.’

Bij alle boekingssites moet je eerst de bestemming verzinnen, om er vervolgens achter de komen dat de aangegeven prijs zelden wordt waargemaakt. Gennie Freen van GeniusTravel draait het om. Hij wilde een weekendje weg voor weinig geld, maar online vond hij geen antwoord op zijn vraag: waar kan ik heen voor 150 euro, zonder dat ik verval in geijkte bestemmingen? Daarom startte hij in mei 2014 met GeniusTravel, waarin je vluchten zoekt op basis van budget en niet op bestemming.

Maar het blijft niet alleen bij vluchten. Sinds kort is er de mogelijkheid om attracties, evenementen en voorstellingen te boeken in samenwerking met Tiqets. Ook loopt er momenteel een betaversie met appartementen via Roomler. Verder zal GeniusTravel van start gaan met citypages, waarop hij tips geven op bestemmingen om de reiziger te inspireren en natuurlijk aan het boeken te krijgen. De bedoeling is om alles wat je zou willen boeken voor een reis, bij GeniusTravel te kunnen vinden. Hierbij kan je denken aan restaurants, cruises, camping, hostels, bungalowparken, treinen, bussen en noem maar op. Maar het moet geen kermis worden geeft Gennie Freen aan, het moet wel overzichtelijk blijven.  Daarnaast is ervoor gekozen om ook de klanten die wél hun bestemming al weten te bedienen. In de nieuwe versie van GeniusTravel kan je dus kiezen om verrast te worden of om toch zelf de bestemming in te voeren.

‘Sinds mei 2014 hebben we 350.000 bezoekers getrokken. Dat zijn niet perse prijsbewuste reizigers, maar ook mensen die zich willen laten verrassen.’ Dat is een prima start en het doel van GeniusTravel is dan ook om wereldwijd tot de top-25 websites te gaan behoren qua conversie en aantal bezoekers. Nederland is al snel te klein en over anderhalve maand gaat de site online in India. Waarom India? ‘Omdat het 1,1 miljard inwoners heeft, de middenklasse snel groeit en het internetgebruik rap stijgt.’ India is een opkomende grote markt en Gennie Freen hoopt dat India voor die aantal extra nullen zal gaan zorgen waardoor het bedrijf medio 2016 winstgevend zal zijn.

 

Deel dit artikel

Reacties