Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

3 Reacties
google-thumb

Google beconcurreert OTA’s

Door: | september 30, 2015

Google bezorgt haar grootste marketingklanten, de online reisagenten (OTA’s), enorme concurrentie door een nieuw advertentieprogramma voor hotels te lanceren.

Google wil ‘marktconforme’ commissie van hotels die worden geboekt via advertenties op de zoekmachine in plaats van kosten per klik te rekenen zoals bij Adwords.

Voor online reisagenten die wel gewoon vast zitten aan het Adwords-model betekent dit forse concurrentie. OTA’s trekken klanten vooral aan door de zoekresultaten in Google (betaald) te domineren.

Google heeft het hotelprogramma sinds maart getest met een aantal kleine, onafhankelijke hotels en technologiepartners, zoals Sabre en TravelClick. De omzet van die hotels is daardoor fors gestegen, stelt Google.

Het is de bedoeling dat het Hotel Ads Commission-initiatief van Google wereldwijd wordt ingevoerd.

 

Deel dit artikel

Comments

  1. Hedwig WassingCool Experience

    Disintermediation 2015. We have all seen it coming, or didn’t you?

    • Gerrie BrandTravMedia

      For sure.

  2. Leo van der HoevenReisburo Apollo

    Dit verbaast mij (helaas) niet. Ik heb eerder gewezen op ‘Amerikaanse’ toestanden en de volgende die aan de beurt zijn zijn de Touroperators. Blijf vooral de Retail negeren en maak dit soort partijen nog ‘groter’. Misschien een aardig onderwerp voor het ANVR congres dat de komende dagen gaat plaatsvinden in Abu Dhabi? Gaan we nu door met elkaar negeren en stuk concurreren of gaan we de branche EN elkaar versterken?

Reacties