Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
©Jessicahtam Flickr.com

H-H-H zorgt voor lachende gezichten

Door: | juli 15, 2014

Lachen is gezond. Punt. Volgens mij is dat één van de weinige wetenschappelijke claims die onomstreden is. In tegenstelling tot het drinken van een glas wijn per dag, het eten van zo puur mogelijke chocolade en spinazie in het algemeen. Daarom was ik blij tijdens het laatste event van TravConnect weer eens geconfronteerd te worden met een hoog H-H-H gehalte. Niet dat de presentaties hilarisch waren, maar de Hygiëne-Hub-Hero theorie die in de Google presentatie langs kwam, zorgt voor lachende gezichten bij zowel klant als merk. En het fijne is ook dat hij in elke bedrijfstak, B2B en B2C, online en offline, intern en extern, etc. toepasbaar is. Door Google toegepast op content, in mijn straatje met dichterlijke vrijheid toegepast op klantgerichtheid…HHH-theorie

Hygiëne: de basis op orde

Het fundament van een goed merk, goede content, een prima service, kortom simpelweg een prima product of service vormt de hygiëne-factor. Deliver: geef je klant wat hij verwacht. Gaat hij op vakantie? Geef ‘m een zorgeloze, ontspannen vakantie met vooraf alle informatie die je normaliter zelf ook zou willen hebben, zowel voordat je boekt als wanneer je al geboekt hebt. Dit is het echte pull-gedeelte van de piramide; biedt wat je klant zoekt. Altijd beschikbaar, altijd up-to-date.

Hub: net dat stapje verder

Heb je de basis op orde, dan kun je een stapje verder. Een stapje omhoog zo je wilt, naar het middelste gedeelte van de piramide. In deze fase ben je meer bezig met het pushen/zenden van content: ga richting potentiële klanten dieper in op je merk/product/service. Maar ook: maak je bestaande klanten blij met tips en inside information waar ze normaal gesproken niet mee in aanraking zouden komen. Gedoseerd, getimed op de meest geschikte momenten. Om even in vakantiesfeer te blijven: het leuke boutiquehotel, dat alleen jij aanbiedt. Of -wanneer al geboekt- een insiders tip over precies dat onontdekte antiekwinkeltje, dat je anders nooit zou vinden. Of de route naar je bestemming, die je anders nooit zou hebben genomen.

 

Hero: top of the bill

Stap 3 neemt diegenen zonder hoogtevrees mee naar de top van de piramide: delight! Ga voor je klanten net een stap verder dan je eigenlijk zou hoeven doen. Overtref verwachtingen. In plaats van een accommodatievoucher per e-mail een compleet reispakket vol voorpret. In plaats van een platte huis-aan-huis een folder (deelname aan) een evenement waar je je merk tot leven kunt laten komen. Zien, horen, ruiken, proeven: noem maar op. Naast het blij maken van je huidige klanten en hot prospects, heb je zo ook een veel grotere kans op het ‘viral’ gaan van je merk. Met andere woorden: het vergroot op een veel effectievere manier je brand awareness. Dit is ongetwijfeld de leukste, maar ook meest bewerkelijke fase van de hele H-H-H theorie. Mede daarom, en om het effect te borgen, is dit iets wat je niet te vaak moet doen. Beter een enkele keer helemaal uitpakken, dan vaker ‘net niet’. Kort samengevat: met een goed uitgevoerde H-H-H aanpak zorg je voor lachende gezichten. Bij je prospects, klanten, medewerkers, baas en niet te vergeten bij jezelf

Deel dit artikel

Reacties