Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

2 Reacties
wintersport2014

Ja, ik ga op wintersport. Of niet?

Door: | januari 14, 2014

Ik ben geen fan van wintersport en vlieg dan ook liever naar de zon deze periode. Als ik mijn vrienden moet geloven, moet daar verandering in komen, want wintersport is wel zo geweldig! En dan hebben ze het nog niet eens over die fantastische apres ski. Eindeloze verhalen en hilarische video’s van de afgelopen wintersport zijn het middelpunt van onze girls night out. Dat inspireerde mij om eens te kijken hoe er online over de wintersport wordt gesproken.

 

#Wintersport

Geen cijfers over hoeveel mensen geboekt hebben of welk land het meest populair is. Ik ben benieuwd of ik overtuigd kan worden via social media om ook maar eens die waanzinnige wintersportvakantie te boeken! Niet omdat mijn vrienden mij niet kunnen overtuigen, maar omdat ik  geloof in de kracht van social media voor reisorganisaties.

wintersport cloud
Een zoekopdracht naar berichten over wintersport in onze monitoringstool OBI4wan laat zien dat er de afgelopen vier weken meer dan 20.000 berichten zijn geplaatst over wintersport. Dat er over wintersport gesproken wordt, mag duidelijk zijn. Of het nu leuker is om te skien of te snowboarden, dat wordt me nog niet heel duidelijk, maar dat de apres-ski net zo hoog scoort wel! En gezien mijn Bourgondische levensstijl, denk ik dat dat wel goed zou komen. #love #zinin en #zon passen ook wel in mijn straatje.

Tijdens de zoekopdracht op Instagram naar #wintersport heb ik genoten. Met meer dan 35.000 foto’s lijkt het wel of elke afdaling is vastgelegd. En het seizoen is nog maar net begonnen! Maar wat wil je, zo’n topafdaling of de crash van je vrienden, dat moet gedeeld worden. Of het nu via Facebook, Twitter of Instagram is, de wereld mag het zien. En ik krijg er steeds meer zin in.

 

Social Travel

Maar waar zijn de reisorganisaties in dit verhaal? Jawel, banners met schitterende foto’s van besneeuwde bergtoppen en scherpe aanbiedingen schieten voorbij op het internet. De retargeting is bij de meeste reisorganisaties wel goed geregeld. Maar wat ik mis is die beleving van de wintersport op de social media kanalen bij reisorganisaties. Is storytelling niet het belangrijkste om  je fans te overtuigen die wintersportvakantie bij jou te boeken?

Laat ik niet alle reisorganisaties over een kam scheren, maar ik word niet overtuigd. Waarom zet je social media niet in om die beleving van de wintersport te delen? Inspiratie voorafgaand aan de reis, het voorbereiden van de reis, de reis zelf, de locatie, het verblijf zelf, de reis naar huis en vooral niet te vergeten… de herinnering! Net zoals bij elke vakantie, is ook voor de wintersport social media de plek waar herinneringen en ervaringen worden gedeeld. In de blogpost van Carla van den Berg staan mooie tips om aan de slag te gaan met storytelling. Doe er je voordeel mee!

Net als zovelen ben ik niet op zoek naar de laagste prijs, maar naar een hele bijzondere wintersportvakantie. Dus wie overtuigt mij met een story?

Deel dit artikel

Comments

  1. MichielSpotless Mind

    Hear hear, Vianne!

  2. Osman MrzljakB-inIT

    Concept van “Unified Travel Experience” – dat je dus niet alleen klant bedient tijdens het verkoop van de reis maar ook tijdens de reis zelf en daarna. Op die manier gaan klanten zelf over hun reis vertellen, delen en mede-mens op sociale media uitnodigen voor die reis.

    Zoals deze Demo Applicatie dat laat zien http://goo.gl/DxatTM

    Integratie van Marketing / Sales / Backoffice / Sociale Media / en …….de reiziger met zijn smartphone.

Reacties