Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
KLM introduceert innovatieve service Wannagives

KLM introduceert Wannagives

Door: | december 9, 2013

Nadat KLM Surprise, een campagne waarbij wij passagiers verrasten met een persoonlijk cadeau, met enthousiasme werd ontvangen ben ik gaan nadenken over hoe we structureel zoiets voor passagiers konden doen. ‘Social gifting’ is een begrip waar een tijd veel over werd gesproken; het geven van cadeautjes aan elkaar met behulp van social media.

Die gedachte vond ik sympathiek. Wij wilden graag wat extra’s voor onze passagiers doen, maar het leek mij ook interessant om te kijken hoe we mensen konden helpen iets bijzonders voor elkáár te doen. In diezelfde periode ging mijn zwager met zijn vrouw op huwelijksreis en zij vlogen met KLM. Ik wilde iets speciaals voor ze doen en vroeg aan een collega van de Social Media Hub of de crew ze kon verrassen met een glas champagne. De collega attendeerde mij erop dat wij via social media heel vaak die vraag krijgen: ‘Kan ik een vriend/familielid verrassen met een attentie of een persoonlijke felicitatie tijdens de vlucht?’

Van idee tot Wannagives

Dit zette mij verder aan het denken. Dit is het! We moeten dit gaan faciliteren. Hoe speciaal is het om een cadeautje te ontvangen van een vriend of kennis op 10 km hoogte? En helemaal als het wordt overhandigd door onze cabin crew. Het idee voor ‘KLM Wannagives’ was geboren.
Wij hadden in shop@KLM, onze bestaande KLM webshop, al een breed assortiment. De producten die zich bij uitstek lenen om cadeau te doen, hebben wij geselecteerd voor Wannagives en aangevuld met bijvoorbeeld een fles champagne. Ik vond het belangrijk dat de gever een persoonlijke boodschap toe zou kunnen voegen aan het cadeau, dat maakt het persoonlijk.

 

Teasen via Facebook

KLM Wannagives is nu een feit. Wanneer je via Wannagives een vriend wil verrassen kun je naar wannagives.klm.com gaan. Daar zie je verschillende producten die je cadeau kunt doen. Denk aan bonbons, parfum of een horloge. Je kunt inloggen met Facebook of LinkedIn om zo een vriend te selecteren, maar je kunt ook zonder social media een aankoop doen. Inloggen via Facebook of LinkedIn geeft extra opties, zoals het sturen van een teaser berichtje of een gratis E-card met een KLM vintage foto. Tevens worden de verjaardagen van vrienden getoond als je inlogt via social media. Wanneer je een cadeautje geselecteerd hebt, kun je aangeven of je het bij iemand thuis, of tijdens een vlucht wil laten bezorgen. Thuisbezorging faciliteren wij namelijk ook, wereldwijd!

 

Journeys of Inspiration

Als je iemand aan boord van een vlucht wil verrassen, hoef je alleen maar de naam van de passagier in te vullen, en de datum van de vlucht óf het vluchtnummer. Wij zorgen ervoor dat het presentje mee gaat aan boord. De crew wordt op de hoogte gesteld en zal de passagier op een geschikt moment met het cadeau verrassen.
Wannagives is niet alleen voor de klant een mooie nieuwe service. Voor de crew is het ook leuk om een cadeautje te overhandigen aan een passagier.
Wij denken dat we met Wannagives de reis van onze passagier kunnen veraangenamen. Het past in onze gedachte van ‘Journeys of Inspiration’. De kracht van Wannagives is dat wij dit extraatje niet voor de klant doen, maar dat we mensen uitnodigen elkaar iets speciaals te geven.

 

Deel dit artikel

Reacties