Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
Tourist on holiday using mobile cell phone

Maak klant gelukkig met ‘sweet spot’

Door: | oktober 29, 2013

Marktonderzoeker Telecompaper meldde vorige week dat het percentage Nederlanders dat een smartphone gebruikt blijft groeien. In het derde kwartaal van 2013 had 72% van de mobiele telefoongebruikers een smartphone. In dezelfde periode een jaar eerder was dit slechts 56%.

Van 56 naar 72%. Wat zou het mooi zijn als je boekingen van dit jaar met eenzelfde percentage zou stijgen.

Maar wat moet je nu eigenlijk met deze mobiele ontwikkelingen als reisbedrijf? Is dit het ‘Tipping Point” waar je al die jaren op hebt zitten wachten? Nu vliegen de positieve business cases je waarschijnlijk om de oren. We willen ook een “app” giert het door de gangen van de marketing afdelingen…
Wil je ook een app? Betere vraag: “Willen jouw klanten ook een app? Nog betere vraag: “Wie wil je  zijn voor de klant TIJDENS de reis?”.

Tijdens de reis? Dan heb ik m’n poen toch al binnen?

Ja, dat klopt dan heeft jouw klant al betaald, maar je hebt in veel gevallen nog niet de maximale waarde geleverd. Want op basis van bovenstaande statistieken kunt je met 72% van de klanten blijven communiceren tijdens de reis. En dat weten nog heel weinig reisbedrijven echt goed te doen. Hier ligt een waanzinnig blauwe oceaan aan mogelijkheden.

Met het openen van het mobiele communicatiekanaal krijg je als reisbedrijf unieke kansen om te leren wat je klant doet tijdens de reis, om je klant van huis naar thuis te informeren over alles wat relevant en nuttig is, om je kennis over de bestemming te delen en last but not least om ook op afstand te kunnen helpen als de klant er even niet meer uitkomt. Al met al: je klant ouderwets gelukkig maken. Communiceren met de reiziger tijdens de reis is de ‘sweet spot’ voor mobiel en de reisindustrie. Als outsider is dat grappig op te merken: de hele (online) reisindustrie verkoopt reizen, maar is nooit bezig geweest met de reiziger zelf: het gaat om de boeking! Nou ik heb nieuws voor je: ja, het gaat om de boeking, maar wellicht meer om de reis van de klant….

Deel dit artikel

Reacties