Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
sterren

Sterretjes bij je Google advertenties

Door: | januari 21, 2014

Wat is het eerste dat je doet als je ergens naar op zoek bent? Juist, je opent een internet browser en zoekt in Google. Wat je dan bovenaan en rechts op de pagina met zoekresultaten te zien krijgt, zijn de advertenties in Google, oftewel Google AdWords.

adwords

De concurrentie voor deze beperkte advertentieplaatsen op de eerste pagina in Google is moordend. Het is dus zaak om met je advertentie op te vallen om ervoor te zorgen dat mensen voor jou kiezen en niet voor de concurrent. Hoe doe je dat? Geef jouw advertentie iets extra’s mee dat de concurrent niet gebruikt. Bijvoorbeeld sterretjes bij een AdWords advertentie.

 

Sociale invloeden in Google AdWords

recommended

De invloed van sociale aspecten wordt steeds groter binnen Google. Wij mensen zijn nou eenmaal erg gevoelig voor de mening van anderen. In de eerste plaats voor het vormen van een eigen mening over een bedrijf, maar vooral voor het maken van een aankoopbeslissing of om in zee te gaan met een bepaald bedrijf. Het is niet voor niets dat de online variant van het verspreiden van deze meningen, social media, zo groot is geworden en nog steeds groeiende is.

Bovendien worden aanbevelingen van bekenden of meningen van consumenten die zij online plaatsen als de meest betrouwbare vorm van adverteren gezien (Nielsen). Bedenk wat de kracht van die aanbevelingen voor jouw bedrijf kan betekenen als je die combineert met jouw Google advertenties!

 

Sterretjes bij AdWords advertenties

De sterretjes bij Google AdWords advertenties zijn een goed voorbeeld van social aanbevelingen. De sterretjes laten namelijk zien wat de populariteit van jouw website is. Enerzijds stijgt de geloofwaardigheid van jouw bedrijf als je vele goede beoordelingen verzamelt. Anderzijds ben je onderscheidend van de rest van de advertenties en daar draait het natuurlijk allemaal om in het bedrijfsleven.

Voorheen konden alleen webshops gebruik maken van deze sterretjesbeoordelingen bij hun advertenties, maar sinds korte tijd is dit ook mogelijk voor dienstverlenende bedrijven. Voor de reisbranche zeker een interessante mogelijkheid.


ad!

 

Hoe krijg je deze sterretjes bij je advertenties?

Als je advertenties in Google inzet kun je je bij beoordelingssites als The Feedback Company en Trustpilot aanmelden. Om ervoor te zorgen dat mensen ook daadwerkelijk jouw bedrijf beoordelen, kun je via één van deze partijen al jouw klanten en relaties via de mail uitnodigen om jou te beoordelen.

Zowel The Feedback Company als Trustpilot hebben een samenwerking met Google. Beoordelingen die via deze partijen binnenkomen, worden omgezet in sterretjes zodra er genoeg reviews zijn. De sterretjes worden vervolgens getoond in Google AdWords bij de advertentie van het desbetreffende bedrijf.

 

Conclusie

Als je door middel van adverteren in Google beter vindbaar wil worden, maak dan ook gebruik van de mogelijkheden van sociale invloeden in Google AdWords. Je valt op tussen de advertenties van jouw concurrenten en daarnaast wordt jouw bedrijf geloofwaardiger. Mensen zullen hierdoor geneigd zijn eerder voor jouw bedrijf te kiezen.

 

foto: epSos.de

Deel dit artikel

Reacties