Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
gemak voor de reiziger

Van alle gemakken voorzien

Door: | januari 15, 2014

Eerlijkheid, flexibiliteit en lef zijn belangrijke eigenschappen voor een onderscheidend merk. Graag voeg ik daar een vierde ingrediënt aan toe: gemak. Van alles dat wordt geschreven over customer journeys, customer loyalty, customer experience etc. is er in mijn ogen één simpel gegeven om te onthouden: maak het leven van je klant gemakkelijker en je wint toegang tot zijn hoofd en – nog belangrijker – hart.

 

Menselijk verlangen

In een tijd van snelle veranderingen en een veelheid aan mogelijkheden, zijn onze behoeften en verlangens hetzelfde gebleven. Tinder, Twitter, Airbnb, Uber: ze beantwoorden onze behoeften aan verbinding, transport, reizen, emotionele en intellectuele groei, liefde en variatie. Mensen zijn doorgaans niet op zoek naar iets nieuws, maar zoeken gemak in datgene dat ze al kennen en naar verlangen. Aldus het advies van internetondernemer Evan Williams, medeverantwoordelijk voor het ontstaan van Twitter en Blogger.

 

Smart layover

Recent kwam ik in Emerce de app smartlayover.com tegen. Je tikt als reiziger een locatie, datum en wachttijd in en vervolgens rolt er een lijstje uit met daghotels, attracties in de buurt, restaurants en bars. Ook worden er aan Smartlayover gebruikers relevante aanbiedingen gedaan. Oftewel, een perfecte app om het meeste uit je wachttijd op een luchthaven te halen.

Nog een heel mooi voorbeeld is de recent gelanceerde KLM iPad App. Wat ik met name van groot gemak vind in deze app, is de mogelijkheid te ontdekken voor welke prijs ik naar mijn internationale vrienden in deze wereld kan vliegen, met behulp van één enkele klik!

 

Best of both worlds

Gemak is van groot belang in een tijd waarin consumenten onderhevig zijn aan keuzestress, een overvloed aan informatie en selectief moeten zijn in waar hun aandacht naartoe gaat. De consument wil niet wachten en wil geholpen worden in het nadenken. Probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar bestaande successen en probeer die te verbeteren. ‘It’s not where you take things from – it’s where you take them to.’Partner up met spelers en krijg zo de best of both worlds: hoe kan bijvoorbeeld Google Now, Facebook of Airbnb jouw propositie kracht bij zetten?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover!

 

Deel dit artikel

Reacties