Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties
Facebook custom service

Zo zet je Facebook Custom Audiences slim in: 5 tips

Door: | december 13, 2013

Met Facebook Custom Audiences kun je heel eenvoudig op basis van e-mailadressen, telefoonnummers en Facebook id’s je gewenste doelgroep vinden. Vervolgens kun je een Facebook advertising campagne maken en deze alleen richten op je custom audience. Combineer je dit ook nog met interesse targeting of regiotargeting, dan bereik je jouw publiek met zeer relevante Facebookadvertenties. Hieronder vijf tips hoe je slim gebruik kunt maken van de functie.

 

1. Target je bestaande klanten en verleid ze fan te worden op Facebook.

Vaak wordt Facebook ingezet om nieuwe nieuwsbriefabonnees te werven, maar je kunt het natuurlijk ook andersom doen. Je nieuwsbriefontvangers zijn bekend met jou, dus zullen ze op Facebook wellicht ook fan worden. (Mits je natuurlijk relevante en interessante content te bieden hebt.)

2. Target prospects die nooit je e-mail nieuwsbrief openen

Ook jij hebt vast mensen die nooit je nieuwsbrief openen. Is Facebook geen betere manier om die mensen te bereiken? Target deze groep, zodat ook zij nooit meer een bericht van je missen.

3. Target je beste klanten

Elke organisatie heeft een aantal ambassadeurs en beste klanten. Die moet je waarderen en goed behandelen. Deze groep zal met alle liefde je content delen. Target je content op deze groep en ze zullen je helpen je content te verspreiden. Of beloon ze met een speciale aanbieding. Als ze dol zijn op jouw product of dienst, willen ze er vast meer van!

4. Sluit je bestaande klanten of nieuwsbriefabonnees uit

Je kunt met de Custom Audiences-groepen mensen uitsluiten in je advertentiecampagne. Mocht je een campagne opzetten om e-mailadressen te verzamelen, dan heb je niets aan personen die al abonnee zijn. Sluit ze uit en verspil geen advertentiebudget.

5. Target op basis van eerder bestelde producten

Waarschijnlijk is je database gevuld met informatie over jouw klanten. Weet je dat ze graag op wintersport gaan? Zorg dan dat je ze target met sponsored posts of advertenties met de beste wintersportreizen.
Hoe werkt het?

 

Bepaal je Custom Audiences

Identificeer de klantsegmenten die je graag wilt bereiken aan de hand van je CRM-systeem. Bijvoorbeeld prospects, loyale klanten, nieuwe klanten of klanten die interesse hebben in specifieke producten of diensten. Iedereen die je wilt bereiken op Facebook met een social media campagne.

 

Match je Custom Audiences met Facebookgebruikers

Zoek deze klanten op Facebook en importeer een lijst met e-mailadressen of telefoonnummers per segment. Dit is alleen mogelijk als je gebruik maakt van de Facebook Power Editor. Het systeem matcht deze lijst met de actieve Facebookgebruikers en creëert een custom audience in jouw advertising account van iedereen die ook in de klantenlijst voorkomt.

 

Ontwikkel een Facebook advertising campagne

Nu kun je aan de slag met een relevante advertising campagne die alleen jouw custom audience te zien zal krijgen. Hierbij wil ik wel graag opmerken dat een groot en up-to-date adressenbestand heel belangrijk is om deze campagnes te laten slagen. Maar dat de relevantie van deze advertenties voor het publiek zeer hoog is, mag duidelijk zijn.

Heb jij al gebruik gemaakt van Custom Audiences?

 

Foto: mkhmarketing

Deel dit artikel

Reacties